* This town's got the youth of me



De sista dagarna av sommarlovet flydde jag från stan och packade en väska med kläder för att sedan bege mig till Malmö och den pågående stadsfestivalen. Jag bodde hos en kär släkting och vi levde mest på kvällarna när solen började gå ner. Då dansade vi och hoppade tills fötterna värkte. Jag har nog inte riktigt kommit in i rutinerna än, trots skolstart och tidiga morgnar. Det är nog en av orsakerna till min dalande läskurva och varför det inte blir så mycket uppdaterat på bloggen.




Den som har vägarna förbi Malmö (och har cirkus två timmar att slå ihjäl), innan den 20e september, måste besöka Malmös konsthall för att se Sonic Youth etc.: Sensational fix-utställningen. Det är inget man går miste om när man har chansen.




Och nu? Nu blommar mina solrosor, det börjar mörkna tidigare och hösten nalkas. Jag viker svalor som jag lägger i kuvert och så läser jag en bok om vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar