The tales of Beedle the Bard

Jag kunde inte låta bli att tänka "Åh nej!" när jag fick höra om denna JK Rowlings senaste bok. "Åh nej, nu spottar hon ur sig skräp för att tjäna pengar". Blev något fundersam då det visade sig att en del av intäkterna från boken går till behövande barn. Kanske ett sätt att undvika just spekulationerna om att hon bara skriver för pengar?

The tales of Beedle the Bard innehåller fem söta sagor med övernaturliga inslag. De är som sagor är mest; underhållande och med en moralisk biton. Efter varje saga följer professor Dumbledores kommentarer. Det känns mest som ett dumt och onödigt knep för att locka Harry Potter-älskare att läsa boken, precis som alla hänvisningar till hennes andra böcker.

Läsvärt? Nja. Jag vet inte precis. Definitivt inget för de som älskar Harry, de kommer bara att bli besvikna. Men för ett sagosuget barn? Kanske.

1 kommentar:

  1. Jag måste säga att jag inte håller med dig. Jag älskar Dumbledores kommentarer och efter att ha trott att det var slut i flera år och sedan få lite, lite till var det åter igen kärlek.

    Och ja, det är möjligt att det kanske är lite billigt, men VI FÅR JU MERA DUMBLEBORE! Det är som om han vore återupplivad igen för en liten stund och mer kan jag inte kräva.

    SvaraRadera