blåmesens -09

Gott nytt decennium! Låt oss hoppas att det ännu oskrivna bladet 2010 kommer att fyllas av många fina läsupplevelser.
Nollnolltalets sista år blev det första (men antagligen inte sista) som jag fört listor över min mediekonsumtion eller närmare bestämt över musik, filmer och naturligtvis böcker.

De långa listorna tänker jag behålla i säkert förvar, och spara eftersom jag med hjälp av dem kan återkalla händelser och känslor från hela året, men såhär kan man sammanfatta mitt år:

Tonkonst: sammanfattas enklast genom den Spotifylista som jag byggt på sedan maj och som innehåller 6,7 timmar musik och 107 spår.

Rörlig bild: 42 filmer (det vill säga 0,12 filmer/dag). De sämsta var Who's afraid of Virginia Woolf, Fröken Julie, 2012 och Da Vinci-koden. På det hela taget var 48 procent (20 st) mer eller mindre bortkastad tid.

Litteratur: 92 böcker, alltså nästan 2 (1,74) böcker per vecka. Ganska imponerande tycker jag själv. Det bör kanske också nämnas att ett tiotal var omläsningar. Följande fastnade särskilt:

Hey Dolly v Boktjuven v Innan du somnar v Göra gott v My
sister's keeper v Mot fyren v Before I die

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar