Stjärtmes sammanfattar januari



Min lista över månadens sedda filmer är pinsamt lång om man jämför den med min lista över lästa böcker för den här månaden. (Och ja, jag försökte läsa en bok på tyska eftersom jag trodde att mina kunskaper efter flera års studier fortfarande höll i sig trots att det har gått mer än ett halvår sen jag läste tyska).

Nevertheless, det här är min boklista för januari.


Påbörjad, outläst
Die Wüste Lop Nor (Raoul Schrott)

Utlästa
Sonat till Miriam (Linda Olsson)
Tyngd (Jeanette Winterson)
Tre sekunder himmel (Sigitas Parulskis)
Bensin (Karin Ström)
Prozac, min generations tröst (Elizabeth Wurtzel)
Nedstörtad ängel (Per Olov Enquist)

Köpta
Aniara (Harry Martinsson)
Greven av Monte Cristo I (Alexandre Dumas d.ä)
Italienskt! Hemma hos Johanna (Johanna Westman)

1 kommentar:

  1. duktigt!!! har läst HMM nio böcker tror jag. Eller åtta.

    SvaraRadera