blåmesens -10

2010 skulle mycket väl kunna vara det bästa året i mitt liv så här långt.
Detsamma kan dock inte sägas om mediekonsumtionsåret 2010. Kanske finns det ett samband.

Årets Spotifylista blev ynka 2 timmar (36 spår) lång och täcker perioden januari-augusti. Både nya och gamla men nästan bara svenska favoriter spelades om och om igen. Favoritspåret är dock tveklöst Säkert!s Dansa, fastän.

Trots att jag ofta påstår att jag inte tycker om att titta på film bänkade jag mig 30 gånger framför tv, dator eller bildskärm. 9 filmer var värdelösa. Ice Age, Harry Potter 7:1 och Love Actually såg jag av olika anledningar två gånger.

51 - inte ens en bok i veckan - blev det ganska tunna resultatet av årets läsansträngningar. Elva var på engelska, tjugo var på franska och några var omläsningar. Jag konstaterar att läslust, tid och ork kommer och går och så vänder jag blad i den anteckningsbok där jag noterar vilka litterära verk jag förtärt. Men innan vi ser framåt: några favoriter från 2010:

v Mästaren och Margarita
v Et mon coeur transparent (Véronique Ovaldé)
v Här ligger jag och blöder (Jenny Jägerfeld)
v L'Échappée belle (Anna Gavalda)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar