Stjärtmes 2012

Totalt läste jag 59 böcker.

Sammanlagt läste jag flest böcker under det första halvåret, i jämförelse med det andra. Under november läste jag inga alls. Jag läste The fault in our stars från början till slut tre gånger och valda delar ur den oräkneliga gånger. 

Jag försökte vara konsekvent och skriva månatliga (dock strukturlösa) sammanfattningar om vad jag hade läst och liknande, men det höll bara fram till augusti. Här är de i alla fall: 123456-8 (Hösten var i varje fall inte så intressant att skriva om ändå.)

Förutom The fault in our stars har jag satt stjärnor och hjärtan bredvid följande titlar i min bok:
Ebba och Didrik, Christina Herrström
No och jag, Delphine de Vigan
Solanin, Inio Asano
Tree of codes, Jonathan Safran Foer
Våffelhjärtat, Maria Parr
Världens väldighet, Colum McCann

År 2013 får jag två terminer för helt fria kurser i mitt program, vilket innebär att det kan bli hur [sätt in valfritt adjektiv] som helst! Inledningsvis kommer jag att läsa Livets mening och Litteratur och genus och/eller Film och historia. Mmm, det blir nog bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar