i min väska (sommarkursversionen)

Untitled
Untitled

+ matlåda, häfte för att nyckla gräs, ev. regnkläder och fågelguide samt kikare

Idag tentade jag av sommarkursen jag har läst de senaste fem veckorna. När hela tentan var över, cyklade jag till närmsta bibliotek och måste ha varit mer förvirrad än vanligt för när jag kom hem hade jag endast lånat böcker jag inte haft en tanke på att läsa (men som inte är helt okända). När jag går på bibliotek, brukar jag ha lite koll på vad det är jag vill läsa, men nu när jag har bytt till ett mindre närbibliotek med inte lika stort utbud av böcker, har jag helt tappat uppfattningen av vilken riktning jag brukar gå i. De senaste gångerna har jag endast lånat böcker som jag har blivit tipsad om att läsa, för att min egen mentala läslista har försvunnit helt. Att låna på chans har ju sina för- och nackdelar, det är definitivt inte första gången jag gör det och många gånger har resultatet varit positivt men!!!! jag känner mig vilsen. Jag är kanske för rastlös för att irra runt på bibliotek just nu utan kompass. Nåja, det kanske blir bättre senare. Det kanske inte blir det.

I vilket fall som helst/tl;dr: ♡ jag har varit på bibliotek ♡ jag har lånat böcker ♡ jag ska läsa och läsa och läsa ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar