"Set your dreams / Where nobody hide / Give your tears / To tide"

Untitled
Untitled
Just nu balanserar mitt bibliotekskonto på fem kronor från att spärras av på grund av för höga förseningsskulder och jag tänker att det kanske är dags att ge sig av då. Jag läser en kurs i barn- och ungdomslitteratur, vilket innebär att jag bland annat får diskutera de existentiella frågor som ställs i Tove Janssons Farlig midsommar och läsa om hur synen på barnet har förändrats genom tiderna. Jag ser på Under the dome samtidigt som jag äter middag, ibland också vid frukosten. Jag lånar fler böcker än jag hinner läsa, men läser ändå mer än någonsin. S. är i London och ska bo på en båt i en vecka, men när hon kommer tillbaka ska vi pyssla och lyssna på musik på ett språk varken hon eller jag kan. Jag tänker alldeles för mycket på Yrla Virvelflicka och undrar vad det egentligen blev av henne och om hon blev lycklig. Men det tjänar kanske ingenting till.

rubrikcitat från låten Wait av M83

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar